Svansen 18 april

Satsade på att ha kondisträning i skogen, tyckte att hon inte har gått särskilt konditionskrävande på länge.

Hon var stark som ett djur (ja hon är ett djur, men ni fattar.. stark som en åsna kan vi säga).
Jag fick verkligen slita och dra för att hon skulle hejda sig, vilket varken jag absolut inte vill och det var roligt för henne eller mig.. Fick styra ut henne i skogen ett par gånger för att hon bara skulle framåt och ingen annanstans enligt henne x)

Iallafall eftersom det inte var särskilt bra att fortsätta på det sättet, så gick jag faktiskt och bytte till ett pelhambett.
Då blev det mycket bättre för både henne och mig ^^ Vi kunde gasa på, precis så fort som hon ville och ändå lätt komma tillbaka utan att riskera hennes mungipor. Hon kändes mer nöjd och jag var också nöjd.
I slutet så skuttade vi några pyttehinder som stod inne i paddocken, bara 4-5 språng på 50cm, för skojs skull :) 

Men. Jag vet inte om det är för att Soccan är fullblod.. För hon blir inte trött av att ha galoppträning ;)
Vi gasade på full speed i flera kilometer i taget, med några skrittpauser när vi skulle vända bara, och ändå blir hon varken svettig eller trött, inte ens lite andfådd x) knäppishäst.
(vi tog såklart längre pauser emellanåt längre galoppsträckorna)
Hm.



Kommentarer
Postat av: Emma

Köpte du ngt på Cheval? Isf ska du visa sakerna? ^^

2011-04-18 @ 20:55:37
URL: http://meandmywhitehorse.blogg.se/
Postat av: Emma Larson

Sv: Haha, de gjorde du nog rätt i då ;)

2011-04-18 @ 21:54:40
URL: http://meandmywhitehorse.blogg.se/
Postat av: Anonym

Skönt att det ''löste'' sig eller vad man ska säga;D

2011-04-18 @ 22:51:04
Postat av: Anonym

Hahah, samma med min häst, fast han är welsh cob xp

Men många veterinärer har sagt att han har hjärta och lungor som ett fullblod, så det kanske din polle också har? :D Han kan iaf typ galoppera ca två mil, med skrittpaus då och då, utan att bli trött ;)

2011-04-19 @ 18:25:12
Postat av: Hanna

Min "ponny" är hälften fullblod och emellanåt känns det hopplöst att försöka "gasa ur" honom så att han blir trött.. Tackålov är han så ung så man får honom lätt trött genom att titta på nya saker istället :P

2011-04-23 @ 19:33:42
URL: http://ramell.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0