Dagen

Skriver lite, bara för att försöka tänkte på något annat. Dock går det inte så bra.
Har egentligen massa att skriva, men nu blir det en kort sammanfattning.

Iallafall.
På morgonen åkte jag till stallet, hjälpte till att spåna några boxar och sådär, åkte med en runda ut till betet för att hämta hem lektionshästar och väl tillbaka blev det iordning-fixande.
Släppte ihop Cabi med hans nya hagkompisar. Det gick lugnt till och actionen uteblev.
Klippte två ponnyer, långhåriga och tjocka är dom allihopa nästan. Gjorde lite allt möjligt.
Plockade in Cabi från hagen, red ett underbart pass i paddocken, som verkligen gick bra. Det var liksom roligt att rida hela tiden och allt kändes lättare än innan. Som om vi hade kommit över en tröskel eller något sånt.
Tog ut honom i hagen, gick för att hämta två av shettisarna och tänkte klippa dom. En fick jag tag på, men den andra tänkte minsann inte komma in.
Började klippa Trollet som jag hade fått tag på, med blev avbruten halvvägs av att MZ ringer och säger att Pricken inte vill stå på ett ben.
Cyklar fort ut till hagen och försöker lotsa in ponnyn hoppandes på tre ben till stallet.
Amanda, jag och MZ undersöker honom men hittar inget särskilt utom att han inte vill stå på ett ben. Inte svullen, inte varm, inget sår, inte särskilt öm, inte arg/sur, men vill inte stöjda på benet.
Får hjälp att ringa jourhavande veterinär, som sa att vi skulle åka in imorgon till klinik.
Och Amanda klippte klart Trollet som jag sprang ifrån, medans jag lindar stödbandage på Pricken.
Mamma kommer och så stannade vi där ett tag, men det blev ingen förändring åt något håll med benet.
Sov en stund på Soccans rygg och pratade med henne.
Det åskade och blixtrade i massor.
Sen åkte vi hem.

Punkt slut.


Vill bara att det ska vara som det var innan idag, efter jag hade ridit, innan det blev såhär.

Kommentarer
Postat av: Maria

Åh va tråkigt! Hoppas att det inte är något alvarligt!

2011-08-09 @ 08:23:41
Postat av: Elin

Usch inte kul, hoppas verkligen det inte är hovbensfraktur eller liknande och "bara" hovböld, stengalla eller något mera lindrigt:/

2011-08-09 @ 13:04:51
URL: http://ellasrum.blogg.se/
Postat av: josefin

så himla tråkigt att höra, Speciellt nu när det kändes så bra sista ridpasset men jag vet vilken kämpe du är & vet att ni fixar detta tillsammans! Jsg förstår att det känns och är rent ut sagt förjävligt men keep on going girl för det är en riktig kanonponny du har där & jag vet att ni är riktigt bra tillsammans. Det är svårt att säga rätt saker precis som det är till tjejen i vårt stall vars häst bröt gaffelbenet pgr av en spark första dagen, förstår känslan när allt bara rasar samman och ja besvikelse och hur ledsen man blir i hela kroppen. Förjävligt är det men jag skickar verkligen en enorm styrkekram & hoppas han återhämtar sig som han skall. Du har ju din fina Soccan oxå sså hoppas på fortsatt fina resultat å pussa på lille sötpricken från alla bloggläsare :) Posetivt är ju att ni kmr ju förmodligen bygga upp en starkt band mellan varann & jag är ledsen om detta blir en sån lång kommentar som du kanske tycker är jobbig men jag håller iaf tummarna för er. kram

2011-08-10 @ 22:22:23
URL: http://ledner.blogg.se/
Postat av: Ida

ajdå :(.. Hoppas verkligen allt ordnar sig ordentligt.

Men på något sätt ordnar sig allt, jag är optimist.. Cabi fixar säker detta, och ni kommer som ovan talare skrivit, få ett starkae band mellan er..



Hade en häst 2009 som fick en skada i ryggen, när man bara kunde gå promenader med henne fick vi ett band som ännu gör att vi kan varandra utan och innan när vi träffas och trots att ingen ridit henne så som jag gjorde sen 2009 så fattar hon med en gång..



Jag håller tummarna för dig och båda dina hästar<3

Kram

2011-08-13 @ 15:59:25
URL: http://seemeeshine.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0