Hoppning i ridhuset

Hoppade lite i ridhuset med Soccan idag, som en koll inför tävlingen.
Och det kändes fakstiskt bra ^^ Inga negativa tendenser över huvud taget, utan hon kändes positiv och glad.
Dock så märks det ganska tydligt att vi inte är "inkörda" på hoppning just nu, så det blir lite knöl med avstånden ibland, fast hon hoppar hur hon än kommer.. haha. Men det kommer sätta sig när vi har hoppat fler gånger.
Hon vill gärna hoppa av stort och långt ifrån ;) Och om hon ångrar sig på det, så blir det så himla nära. (ni ser på filmen när det blir rätt och fel)
När man hoppar henne, så får man inte "ratta" och bestämma för mycket innan hinderna. Om man bara håller om med benen och låter henne sköta resten så hoppar hon bäst. Fast jag är ett kontrollfreak i hoppning över huvudtaget, så jag måste bli bättre på att bara gasa på framåt och släppa på kontrollen. Inte ta tillbaka för mycket. (inget alls helst)

Men. Det känns bra inför tävlingen och jag vet hur jag ska rida då!

Först hoppade vi väldigt lågt, bara galopperade över. Höjde en bit och till sist red jag en runda på tävlingshöjden.



Kommentarer
Postat av: vendela

de ser ju as fint ut ! :p

2011-08-19 @ 19:18:23
URL: http://hillaryochfleur.blogg.se/
Postat av: Elin

Du är asduktig på både hoppning och dressyr o.O :D

2011-08-19 @ 20:06:46
URL: http://slowmotionphoto.blogg.se/
Postat av: Carro

Sv: Okej :)

Måste bara fråga, skulle du kunna byta jour med mig? Jag har på eftermiddagen den 28, alltså på tävlingsdagen. (Ansvar)

Om du skulle kunna det datumet så kan vi nästan vilka andra dagar som helst :)

2011-08-19 @ 22:02:35
URL: http://baraacarro.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0