Jour

Kom hem till slut. Har ätit och sådär nu.

I stallet blev det som jag skrev innan, först plocka in alla hästarna till lunchen, väga upp hö och lägga ut vid hagarna, plocka ut dom igen, mocka, möte med ungdomssektionen, städa, plocka in hästarna som ska vara inne på natten, fodra ute i hagarna, fodra inne i stallet och sen vänta på att högubbarna skulle bli klara.

Sen mitt i någon gång när det blev paus, så pysslade jag med Soccan, ryktade noga, knoppade och fixade henne fin.
Smörjde hennes träns, bytte stigbyglar och la dit schabraket jag ska ha. Plockade fram lite som jag ska ha med imorgon.
Pratade med Prickponnyn också, han är så himla sällskapssjuk nuförtiden ;)

Nu är vi taggade inför tävlingen! (åtminstone jag, haha)
Soccan har troligtvis fått in något litet skräp i ögat för det ena rann lite.. men hoppas att det blir bättre! Hon har fått det några gånger innan och då har det försvunnit till dagen efter.

Kommentarer
Postat av: Elin - en hästblogg med en otrolig sköthäst

Vilket härligt täcke! :D

2011-08-21 @ 00:10:24
URL: http://lizzylover.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0