Soccan 2 februari

Hade intervallträning idag, så gott det gick i vårat 20x40-ridhus.

Red bara galopp och skritt, ingen trav. 
Galopperade ett antal varv, skrittade, bytte varv och gjorde likadant i det varvet.
Sen så höll jag på så, men ändrade så att hon vissa intervaller bara fick rulla på som hon ville, andra skulle hon gå högre i formen, friskare tempo, lägre tempo osv.

Hon skötte sig bra och jag längtar tills vi kan vara ute och träna!
Det vi behöver träna massor på är att hon inte får putta in bakdelen hela tiden. Så gjorde hon när jag fick henne, sen tränade jag bort det och kunde rida henne rak och nu har hon börjat med det igen efter vilan.

Jag hade det så kallade "otursschabraket" som jag bytte med Emmy, var tvungen att testa om det faktiskt gav otur. 

Och jag vet inte om det var det.. men Soccan var iallafall tittig i hörnen och tyckte att bommarna som låg på marken var läskiga (?) Hon brukar absolut aldrig vara sån.
Ska ge det en chans till, annars säljer jag det.



Kommentarer
Postat av: Jojjo

Hej undrar bara om man får ha dom där coola knopparna på

dressyr? Skulle absolut göra dom isf!

Älskar bloggen btw! :D

2011-02-02 @ 22:09:29
URL: http://Jojjowyckman.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0