Löfte eller mål?

Jag har inga nyårslöften, har aldrig haft, kommer nog aldrig att ha ;)
Alla har ändå i stort sett samma..

Träna mer, ut och springa, gå ner i vikt, inte äta godis och skräpmat, lägga mer tid på skolan, uppdatera bättre på bloggen, skaffa fler kompisar, ta vara på dom man har, sluta röka, göra året till det bästa någonsin, vara snäll, ta tag i sitt liv, inte slösa pengar på onödigt, planera upp allt så man slipper stressa, vara ambitiös i all man gör men ändå våga säga nej, sova ordentligt, vara generös och ärlig, inte reta upp sig på småsaker, cykla istället för att åka buss 
och bla bla bla bla.

EDIT: alltså xD haha detta är inte några av mina löften.. utan sådana som folk brukar ha ;)

(kortfattat: vara en äckligt perfekt människa)
Något som jag inte tror på och något som jag ändå vet att alla inte kommer hålla.
haha x)

Dock så verkar den nya trenden vara att ha mål istället för löften. (även att man har samma "mål" som om de skulle varit "löften", bara att det heter annorlunda) 
Dock tycker jag det verkar bättre med mål, fast det hade man väl haft även om man hade haft nyårslöften också?
Ett löfte är något man lovar och nyårslöften verkar mer ha blivit en grej för att verka så himla bra och duktig utåt..?
Alltså - inga löften.

2011 är det Mål som gäller.

(fatta mig inte fel nu, det är inte dåligt att vilja vara en bra människa, men ibland blir det bara för mycket)

Har ni några "löften" eller "mål"?






Kommentarer
Postat av: Amanda

Jag har inga mål eller sånt, håller med dig!



Men jag skrev ner några saker jag vill ska hända under året och eldade upp pappret efter tolvslaget för att ingen ska få veta vad.



Mitt ovanliga sätt xp

2011-01-02 @ 01:09:48
URL: http://galnagaloppen.blogspot.com
Postat av: Anonym

sluta röka?

du såg verkligen inte ut en som röker ;)

2011-01-02 @ 10:25:24
Postat av: Anonym

Jaa typ, att jag ska vara mer avslappnad och bara ha kul istället för att hitta på en massa krav :) (hästsammanhang)

2011-01-02 @ 16:18:18
Postat av: ingvild

Håper du klarer noen av målene\løftene dine da:) Når du klarer di, kan du skrive det på bloggen da? Sånn at vi kan følge med på om du klarere noen av de?:)

2011-01-02 @ 20:04:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0