Kolla sadeln

Jag tänkte att idag(söndag) så ska jag kolla hur sadeln ligger igen.

Vi köpte ju en ny sadel till Soccan i oktober då hennes gamla inte låg särskilt bra.
Det känns och ser ut som hon ändå har satt lite mer muskler vid manken än vad hon hade då. Hon borde ha ändrat sig lite iallfall.
Nu har jag ridit med svanskappa och fårskinnspad. Tanken är att svanskappan ska bort när sadeln inte glider fram längre, så jag tror nog att den behövs ett bra tag till.
Däremot fårskinnspadden ska jag kolla om den verkligen behövs, eller som jag ska köra på någon tunnare annan pad?
Eller det kanske är bättre om jag rider med tjocka schabrak så som Pessoa och Lamicell college collection och utan pad..

Får se då helt enkelt :)



Kommentarer
Postat av: Natalie

Jag har hört att fårskinnspaddar lyfter sadeln mer och alltså inte fyller ut lika mycket. Isåfall fyller en gelpadd mer:)

2011-01-09 @ 02:25:54
Postat av: Sofie

När jag provade ut min sadel till min pålle sa sadelutprovaren (var på sharpmans)att jag skulle ha fårskinnspad för att sadeln inte skulle ligga och trycka frampå och att hästen på så sätt skulle kunna bygga muskler lättare där. ^^, Så om du siktar på att få hästen att forsätta musklas vid manken är fårskinnspadden rätt bra, som jag har uppfattat det iaf ^^,

2011-01-09 @ 10:46:47
URL: http://soiejakobssons.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0