Tiara 23 januari

Red Tiara för första gången på två veckor.
Skulle ridit förra helgen, man jag ville se hur hon blev med lite längre uppehåll. Hon har gått lektioner på ridskolan nu, max en om dagen. På lektionerna så har hon gått och segat, inte tagit ryttarnas skänklar, blivit rädd titt som tätt och mest drivit med dom..
Så mina förväntningar var inte särskilt höga inför dagens ridpass.

Men hon skötte sig helt okej tycker jag :)
Hon skötte sig när jag sa till henne och gjorde det jag bad henne om.
Inga större protester, utom att hon var lite okänslig i munnen och lite långsam i reaktionerna. (+att hon blev trött tidigare än vanligt)
Galoppen kändes fräsch och fin och jag kunde korta och länga den bra.
Hoppade en liten serie, avståndet var långt så hon räckte precis över. Det blev lite vingligt och något kråkhopp, men hon var duktigt iallafall när hon fattade vad hon skulle göra.

Hon är en himla smart ponny som märker vilka ryttare hon kan lata sig med, hon tar chansen när hon får den.




Kommentarer
Postat av: bea

vilken tur att du är så duktig rå! ;)

2011-01-23 @ 18:59:53
Postat av: Camilla- Lär dig knoppa

Vilken söt ponny :)

2011-01-23 @ 20:25:32
URL: http://camillahastskotare.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0