Svar på kommentarer

"Hur brukar du ha ditt hår när du tävlar? Utsläppt, toffs, i hjälmen, fläta? Vad tycker du är snyggast?"

I dressyren tycker jag att man ska ha håret allra helst i ett snyggt hårnät, men om det bara är lokalt så tycker jag inte det är något måste.
Jag brukar fläta håret och sedan rulla ihop det, som en knopp ungefär. Annars så har jag flätan som den är bara.
Vill inte ha håret slängande, det ser hafsigt ut. Vill inte heller ha det i hjälmen, aldrig i livet.

Någon gång så hade jag bråttom och då snodde ihop håret i en snabbknut bara.. Den gick såklart upp och det såg sjukt fult ut. (såg inte det förrän jag hade ridit klart..) har också haft håret i fläta som gått upp.. Inte snyggt för fem öre :/ Mitt hår glider som jag vet inte vad när det är nytvättat.
Men hellre håret uppsatt i vanlig tofs än en fläta som halvt har gått upp.

I hoppningen så har jag det nästan alltid i vanlig tofs :)


Bilder på mig från dressyrtävlingar med mer eller mindre snyggt hår


"Brukar du ha lockig svans, rak eller både och på hästen?" 

Soccans svans är lite halvlockig av sig själv och det tycker jag är fint.
Brukar inte fläta hennes svans, men om jag flätar den så gör jag det inte hela vägen upp, för det fulaste jag vet är när det blir små fula "konstgjorda" lockar uppe vid svansroten.
Ska den vara lite extra lockig än vanligt så ska den vara det där nere där den vanligtvis är rak och då ska det vara stora vågiga lockar. För det är fint!

Detta tycker jag är fint:

"Klipper du hovskägg och sånt?" 

Ja, Soccans hovskägg klipper jag alltid. Hon är en fullblodskorsning, och då är det inte rastypiskt att ha långt hovskägg. När jag inte klipper det så växer det ut som en liten tofs längst ner.. Vilket inte är särskilt snyggt. (läs sjukt fult)
Öronen klipper jag det hår som "sticker ut" när man viker ihop örat. Om det är extra lurvigt i örat så ansar jag lite där med. Men klipper inte bort allt.
En nackstubb har jag klippt på med, för att det inte ska bli knöligt under nackstycket.
Svansen klipper jag när det behövs. Vill ha den hyfsat lång och försöker att toppa den med jämna mellanrum för att den inte ska bli så sliten.


"Hur fixar du till hästen inför tävling?"

Om vädret tillåter så badar jag henne, (har ingen duschspilta inne), annars så ryktar jag noga.
Klipper öron, svans, hovskägg osv om det behövs. Jag har i pälsglans i svansen, behöver tvättas så gör jag det innan.
Jag knoppar alltid, har inte tävlat en enda tävling med Soccan utan knoppar.
Oljar hovar gör jag ibland också, det ger en extra finish, fast inte om det är superlerigt ute bara för då känns det inte som någon idé.

Krångligare än så är det inte ^^

(hon har musklat sig mer sen bilden togs)


Om det är något mer ni undrar så bara fråga på :)

Kommentarer
Postat av: hanna

Kan du inte visa en bild på hur du har klippt soccans hovskägg? :D

2011-01-28 @ 23:23:02
Postat av: sissa

Kan du nt göra ett inlägg om hur du färgade din stövlar? (vilken aorts färg osv) :D

2011-01-28 @ 23:30:47
Postat av: Sofia

Kan inte du filma ngn gång när du lägger på sockans utrustning? :D

2011-01-29 @ 00:21:46
URL: http://sofiajoanna.blogg.se/
Postat av: Anonym

Roliga frågor :D



Fin blogg :D

2011-01-29 @ 09:38:54
Postat av: Linnea

Hej! Vad är det för benskydd du har på bilden? Riktigt snygga! :D

(Svara gärna i ett mejl om du har tid!:) )

2011-01-29 @ 09:40:28
Postat av: Lina S

kul inlägg! min ponny avskyr att bli ryckt och att klippa öronen. hon får helt enkelt så ut som en tvättäkta busponny. dessutom käkar kompisen av hennes svans. vackert

2011-01-29 @ 10:25:41
URL: http://sallberglina.blogg.se/
Postat av: Julide

Din blogg är sjuktbra!! :DD

2011-01-29 @ 10:29:32
URL: http://juulideyoldas.blogg.se/
Postat av: Liza

roligt inlägg, tack! :)

Men oooj ja hon har musklat sig jättemycket sen bilden togs va? över ryggen och så? shiit vilken manke!! :)

2011-01-29 @ 12:55:15
Postat av: julia

vart har du köpt dom fårskinnsinläggen till benskydden ?

jag har letat efter såna som är lite mer "fluffiga" jätte länge, haha ;)

2011-01-29 @ 14:33:31
URL: http://juliiaandreasson.devote.se
Postat av: Anonym

när du knoppar, knoppar du luggen då också? :) varför?/varför inte?

2011-01-29 @ 18:53:19
Postat av: sanna & vendela

har du nå tips när man ska gå banan?

2011-01-29 @ 20:22:17
URL: http://hillaryochfleur.blogg.se/
Postat av: Emma - man måste satsa för att vinna!

Vad har du för storlek på ditt exklusiv horsewere ridtäcke? är de stora/små i storlekarna?

2011-02-06 @ 15:23:59
URL: http://emmahulander.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0