Cabi 1 juli

( oj :o nu är det redan Juli.. tiden går fort)

Cabi blev det först en skrittur på slingan med. Första gången för honom där ute. Han hoppade till några gånger i början, men sen var det lugnt. Det var bara myggen han störde sig en del på.

Vi gick in i ridhuset för att det var privatlektion i paddocken.
Där tränade jag i traven och skritten på att få honom lika i båda varven, göra prydliga halter (så gott det går) och få honom att sätta under sig i övergångarna och samtidigt ligga kvar i formen. Han var fakstiskt duktig emellanåt och gjorde så gott han kunde. Ibland fattade han inte riktigt när jag sa till honom, men det löste sig ändå.

Galoppen däremot, fick vi bara fokusera på att hålla ett jämnt tempo, balansera upp honom i svängarna och få honom att galoppera med jämna och stora språng. Fick stå i lätt sits den mesta av tiden, han orkar inte bära sig riktigt om jag sätter mig ner, utan jag satte mig ner några språng och lättade från sadeln när det blev för jobbigt för honom. Han behöver stärka sig ordentligt mycket i galoppen, så det är något vi kommer jobba med i sommar.
Vet ju inte riktigt vart hans gränser går ännu just nu, så det blir mest att känna hur mycket man kan kräva av honom :)
Han är faktiskt ganska lik Tiara som jag red i vintras, när det gäller styrka och hur de är i ridningen.. Så jag har ett ganska bra hum om hur jag ska göra upp planen för Cabi ^^

Pricknäsan <3



Kommentarer
Postat av: Frida

Så sööööt :)

2011-07-01 @ 23:07:22
URL: http://litenryttare.blogg.se/
Postat av: Hanna

Min ponny har oxå såndär prickmule <3 så gulligt! :D

2011-07-02 @ 01:19:37
URL: http://hau.blogg.se/
Postat av: madde

fiiiiiin blogg :)

2011-07-02 @ 15:30:12
URL: http://madddeandersson.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0