Cabi 8 juli

Red mest och kände på honom, tränade på övergångar och att han inte får bryta sig loss helst. Han vill gärna sträcka ut halsen i övergångarna, för det är ju tydligen aldeles för jobbigt att bara gå kvar i formen. Men det är bara att jobba på stenhårt med dom, så kommer det släppa sen. Det kommer bli lättare för honom när han blir starkare också. Men om han ska bli starkare så får han ta och samarbeta ;) Ibland så gör han klockrena övergångar, men oftast inte. Själva traven och skritten funkar super. Galoppen gick bra i vänster, där slappnar han av bra emellanåt och jobbar bra, höger var mindre bra. Där så vill han antingen springa fortfort, ta bettet eller sakta av.. Blir fin emellanåt. En till sak att jobba ordentligt med! (jag är ganska dålig på att rida med låga krav)

I sommar har jag en himla massa tid, så då kommer jag verkligen att jobba med honom (och Soccan såklart) och få honom dit jag vill :)
Nu har det mest blivit paddockträning, sadelprovande, moa har ridit och sådär.. Alltså har det inte riktigt blivit att jag har kunnat lägga upp en vettig planering. Mer bommar, cavalettis osv. Tänkte lina honom också, ha honom lös och få upp hans förtroende för mig mm.

Han är dock himla smutsig, haha. Så får se om jag badar honom i helgen. Vet inte vad han tycker om det ;)


Kommentarer
Postat av: Linnéa

Åh vill se shoppingbilder!! :D Känner att jag måste åka till falsterbo nästa år alltså!

2011-07-08 @ 19:20:44
URL: http://livetblandhastar.blogspot.com/
Postat av: sanna - hästblogg!

Så söt! :D Allt bra?

2011-07-08 @ 20:18:48
URL: http://sasasanna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0