Min utrustning - Pannband

Här är då första delen av inläggen med min utrustning.
Pannband fick bli först ut :)
Detta är då dom pannband som inte tillhör något träns från början, som jag har köpt extra.


Uppifrån och ned:
1. Flätat röd/guldigt pannband som jag har gjort själv. Har bara använt det någon enstaka gång, på en julkortsfotografering. Lite gulligt sådär och gjorde det mest att ha som just jul-pannband, hehe.

2. Flätat turkos/guld/creme pannband som jag också har gjort själv. Detta tycker jag faktiskt om och det passar super till mitt turkosa scapaschabrak. Har haft det på tävling en gång men sen har det bara inte blitvit av att jag har haft det. Nackdelen med hemmaflätade pannband är att de lätt blir smutsiga, och kanske inte håller hur länge som helst, så vill inte slita på det hemma, samtidigt som det känns lite "mycket" för hemmabruk.

3. Glen Gordon, brunt med silver.
Detta gillar jag starkt, perfekt att ha både hemma och på tävling. Dock är det lite långt för Soccan, men det funkar ändå. Det var ganska stelt i början, fast har börjat att mjuka upp sig lite. Det känns som att det kommer hålla i en evighet, inte gå sönder i första taget iallafall.

4. Vitt swarovski med svart läder. Detta är egentligen Sofias, men jag får låna det när jag vill typ ;)
5. Guldigt swarovski med brunt läder.

6. Grönt swarovski med svart läder. (fanns tyvärr inte brunt när jag skulle köpa)
7. Röd/vitt swarovski med brunt läder.
8. Mörklila swarovski med brunt läder.

Det jag kan säga om alla mina swarovskipannband är att jag älskar dom ^^ haha
Trodde att jag skulle tröttna efter ett tag, men jag gillar dom fortfarande lika mycket.
Inget av dom har tappat någon sten eller blivit fult. Det gäller bara att man sköter dom på rätt sätt. (dvs. kanske inte hänga tränset med pannbandet mot väggen, låta hästen klia pannan mot något med tränset på sig, lägga tränset på marken, smörja på lädret osv.) Om man tar hand om dom, så håller dom.
Det som jag dock tycker är dåligt med dessa pannband, är att det bruna lädret är så fruktansvärt mörkt. Det ser nästan svart ut. Jag hade velat ha lite ljusare brun nyans, så det inte blir så mörkt mot mina bruna träns..
Å andra sidan är det kanske bra, då man kan ha både brunt och svart i till svart/mörkbrunt träns, då det inte syns på långt håll.

Jag tycker att pannband är en rolig detalj som piffar upp det hela lite :)
Skulle gärna köpa på mig en drös till om jag hade pengar till det, hehe. (det är kanske trots allt inte den absolut viktigaste hästprylen)

Kommentarer
Postat av: hanna

Måste bara säga att detta är min absoluta favoritblogg :D läser den ett par gånger om dagen, du skriver jättebra och intressanta inlägg och lägger upp många fina bilder!

Fortsätt så, för du är bäst hehe. och Lycka till med Soccan i framtiden

2011-06-18 @ 01:10:03
URL: http://ofeliavi.blogg.se/
Postat av: Awi

Du har en jätte bra blogg! Men undrade om du kunde kanske visa hur du gör pannbanden de e ur snygga:)

2011-06-18 @ 10:00:49
Postat av: Felicia

mååånga pannband 8)

jag har tre strasspannband, som jag har smörjt upp så de har blivit glansiga och fina, sedan har jag tatt på genomskinligt nagellack i tre lager på de, och nu känns det verkligen som att de kommer hålla mycket längre! :D

bara ett litet tips, om du har lust att göra så med ^^

2011-06-18 @ 20:24:36
URL: http://carrepip.blogg.se/
Postat av: Lina - Vinn conchos till ditt träns från Kyro Riding Gear

har också blivit insnöad på pannband, förutom schabrak :P väntar ett i veckan och sedan tänkt ejag också skriva ett sånt här inlägg. har dock inte så många som du :P

2011-06-19 @ 11:40:35
URL: http://sallberglina.blogg.se/
Postat av: Lisa

Måste bara säga att pannbanden som du har gjort bara är så himla coola!!!!!!!!! Speciellt det turkosa men dem där stjärnorna på sidan ;)



Om du kände för det så skulle du gättegärna få visa hur man gör dem ;)

2011-06-21 @ 09:49:13
URL: http://sturelover.bloggplatsen.se
Postat av: Martina

Vart köpte du det gröna swarovskit? :) Är på jakt efter ett grönt, äkta eller ej spelar ingen roll. Vet att charlies har men det ser inte så färgstarkt ut på bilderna på deras hemsida så vet inte om jag vågar beställa :P

2012-01-31 @ 10:21:47
URL: http://maartina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0