Smarta sporrar från Stübben

Dessa sporrar från Stübben gillar jag starkt.
Skulle vilja sätta på dom på en drös med ryttare som gräver in sina 3-4cm långa sporrar i sidorna på sina hästar.
(visst att det kanske behövs någon gång ibland, en kick med sporren, men inte konstant, som man kan se i många fall)

Med dessa, får man lite längd på sporren, som kan behövas, samtidigt som dom inte gräver sig in i hästen, utan dom rullar mjukt på sidan. Toppenbra enligt mig.

Såhär står det om dom i produktbeskrivningen:
"Mjuk sporrtrissa där hjulen på sporrarna är utformade så att alla punkter på samma yta avrundas för att göra dem mjuka och följsamma.
Den speciella utformningen av sporrtrissan möjliggör en snabbare rotation av hjulet, främjar en bättre och mjukare skänkel. Ryttaren kan helt enkelt placera sporren på hästens sida och underbenet kan förbli absolut stilla. På grund av förflyttning av skänkeln kommer sporrtrissan rotera och glida över hästens sida av sig själv.
"

Finns i 2 cm och 3,5 cm
Kostar 379kr
och du kan köpa dom hos Cheval ^^

"Soft Touch"

Kommentarer
Postat av: Emily - RYTTARDUON

Oh, de ser ju riktigt najs ut! Har letat efter sporrar med vågrät trissa jättelänge ju :) Men har bara hittat Sprengers löjligt dyra..

2011-06-03 @ 14:09:57
URL: http://ryttarduon.blogg.se/
Postat av: Lina - Vinn conchos till ditt träns från Kyro Riding Gear

Skulle också gärna se de på de där ryttarna som nöter sönder hästar, eller helst inga alls!

2011-06-03 @ 18:15:38
URL: http://sallberglina.blogg.se/
Postat av: My

Synd att de inte fanns kortare, för visst är väl 1,5 cm max på ponny!? Eller har jag fel?

2011-06-03 @ 22:58:30
Postat av: ida

min tränare har såna på sin häst, den får märken av sporrarna på två sekunder annars men saknar tyvärr lite framåtbjudning. kan verkligen rekommendera sporrarna!

2011-06-03 @ 23:50:55
URL: http://teamnyman.se
Postat av: Caroline

Jag har liknande sporrar från Sprenger. Har bara hunnit testa dem ett par gånger, men de funkar toppen på min lilla donna! Det är liksom inte så skarpt och de hinner rulla av innan hästen börjar spänna sig. Effekten är väldigt bra. Jag och min tränare kallar dem Sto-sporrar ;) då vi båda rider (flera olika) ston med dessa haha.

2011-06-04 @ 08:10:02
URL: http://littleworldof.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0