Soccan 10 juni

Vi tog en liten sväng med transporten, ut en liten bit utanför stan, till Pias gård.

Det ösregnade så vi fick vara i ridhuset.

Först så red hon Soccan en bra stund och gjorde ungefär samma jobb som sist. Hålla henne rak i kroppen, bara ställa i nacken, in med bakkärran och behålla framåtbjudningen. Förra gången hon red henne så fick jag lite "hemläxa" att träna på att hålla henne rak, då hon var väldigt krokig i kroppen. (lite svårt att förklara, men hon är som en liten ål ibland ungefär)
Och nu så sa hon iallafall att Soccan var mycket bättre sen sist! Så det var bra att jag har jobbat på rätt sätt :)

Soccan var väl halvt död när jag skulle upp på henne (men så blir det när man maskar i vanliga fall och inte får någon vidare kondis). Jag vet inte vem av oss, hästen eller jag som tyckte att det var jobbigast.
Men jobbade gjorde vi iallafall, ordentligt. Så efteråt var vi supertrötta båda två.
Soccan stod som en staty och hängde läpp, tröttispoony<3

Nu ska jag jobba på samma sätt och om en vecka blir det samma upplägg igen, Pia rider först och sedan jag.

Vinterbild


Kommentarer
Postat av: Amanda

Vad härligt med en framgång :D

2011-06-11 @ 10:05:07
URL: http://mmandieh.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0