Frågor och svar Del 1

Sofia
Hej älskar din blogg. Läser den varje dag :)
*När började du rida?

*Vart vill du komma i din ridkarriär?
*Vilka tränar du för i hoppning?
*Vad är det högsta du hoppat?
*Högsta klass du tävlat i?
Kramisar Sofia :)

Tack!
* När jag var 10 år.
* Det låter väl klyshcigt, men jag vill nå "toppen". Jag vill rida på de riktigt stora banorna och där med basta. Hur jag ska ta mig dit, vet jag inte, men jag ska dit, den saken är säker.
* Just nu så hoppar jag inte, men tidigare har jag tränat för Mats Torstensson (den bästa) och nu senaste gångerna för Katarina Torstensson. Dock var Soccan troligtvis inte okej när vi tränade för henne, så kan inte riktigt bedöma hur hon var att träna för.
* Jag har hoppat 120cm med Soccan.
* LB i både hoppning och dressyr.

Anonym
Vad är tanken med cabi? ska du utbilda å sälja eller tex? jätte fin ponny iaf, grym blogg:D!!

Jo, han ska utbildas. Nu i början så struntar vi i hoppningen några veckor för att få riktig pejl på marken. Det är lydnaden och styrkan vi ska bygga upp. Men sen när vi är igång med hoppningen, så ska vi ut på tävlingsbanorna. Han behöver en hel del markarbete för att det ska fungera bättre i hoppningen. Jag ska försöka få honom mer lydig och lugnare på hinder, samtidigt som han behåller sin bjudning och glädje. Han stannar tills vi har uppnått det jag vill, vilket kanske blir ett år eller något sånt :) Sedan ska han säljas som tävlingponny till en ny liten ryttare. (som planen ser ut nu, allt kan ändras)
Tack! ^^

Daniela
* Hur lång är du? :D
* Vad är ditt mål med Cabi?:D
* Varför fastnade du för just honom? :)

- Jag är 162 cm.
- Ett mål är att hoppa en MSV-bana på tävling. Hur lång tid det tar, har jag ingen aning om. Ett mål som jag har lite i smyg, fast nu är det ju inte i smyg.. haha Men det vore att hoppa UngponnySM. Dock tänker jag inte stressa honom dit, så kommer vi sit så gör vi, annars gör det inte så mycket.
Ett annat mål är fakstiskt att vara med på en dressyrtävling. Och det kan nog hända i sommar om det inte går helt åt skogen hemma.
- Han hade den där busiga glimten i ögat liksom ^^ Glad i hoppningen, snygg att se på, lagom ålder, annorlunda färg. Jag såg några bilder och filmer, sen var jag fast bara.



Emma
Hur är sockans foderstat? :)

Just nu så går dom ute dygnet runt, så den är lite annorlunda än vad den brukar vara.
På morgonen och kvällen får dom höt i hagen, så det beror lite vem av hästarna som äter snabbast som får mest ;)
Morgon: 1kg hösilage
Lunch: 2kg hösliage, 1dl mineraler, ½krafftmått betfor, ½krafftmått havre
Kväll: 2kg hösligage
+ att jag ger henne ½krafftmått havre när jag tar in henne för att rida.
Och lite gräs dygnet runt då förstsås.

Erica
Gör du bloggdesign åt en trogen läsare? och hur mkt skulle de kosta?
Jag gör inte det just nu (bara i vissa fall), men har tänkt att ta emot beställningar så småningom. Isåfall kommer det upp info om det här på bloggen. Kanske 100-150kr st. Eventuellt mer. Har inte bestämt ännu.

Tilda
Hur lång är du?
När blir man förstor för d-ponny tkr du? :))

Jag är 162cm lång.
Det är jättesvårt att säga. Beror aldeles på hur ponnyn ser ut, vad man gör med den (tävlingsrida eller bara mysa hemma är stor skillnad), hur pass balaserad och duktig man är som ryttare osv. Men två meter lång ska man nog inte vara, haha ;)

Linnéa
Vad är dina framtidsplaner med din nya ponny? Är det bara en utbildningsprojekt?
Får du med sadel till honom eller måste du köpa ny? :) Berätta gärna lite om honom!

-Skrev lite om det i en fråga över. Framförallt ska vi ha sjukt roligt och komma varandra närmre! Men han ska utbildas och framförallt bli lydigare och starkare. Sen ska han tävlas, få lite rutin i de högre klasserna, beroende på hur pass det går på marken. Och så småningom ska han säljas. Men inte än på ett bra tag :)
-Nej, vi fick inte med någon sadel, så vi har köpt en till honom.
-Han är en troligtvis renrasig knabstruper, född 2005, kom till Sverige från Danmark för snart ett år sedan. Han har troligen också varit hingst ganska länge. Han är ganska känslig, men ändå tuff i psyket och han älskar att hoppa.
Vet inte så jättemycket "personligt" om honom ännu då jag bara har haft honom i några dagar. Men han är supersnäll i all hantering vi har gjort än så länge.

Alexandra
Vilket är ditt absoluta favorit schabrak? :D

Oj, supersvårt, haha. Jag ändrar mig hela tiden.. För dagen är mitt chockrosa GG storfavoriten!
Men två stycken som jag gillat lite extra är mitt Scapa och mitt Equiline ^^ (om jag bara får välja på mina egna)
Jag hatar att välja, för jag älskar alla mina schabrak.. Imorgon har jag säkert några andra som favoriter, haha.<3


Matilda
Hur hittade du? På annons, kontakter, eller ja, hur helt helt enkelt? :)

Jag antar att du menar hur jag hittade Cabi?
Isåfall, honom hittade vi på Hästnet.se bland saluannonserna.

L
1. Hur har du gjort för ett sammarbete med Cheval?
2. Hur har du blivit så stor inom blogg hästvärlden?
3. Kan inte du ha en mega bloppis någon gång?
4. Jag älskar mitt Agria schabrak, har vunnit det en gång. Vet du ungefär hur mkt de kostar ?
5. Vilken tävlings outfit är du mest stolt över som du har tävlat med? Liksom mest glad åt att du ä'ger?
6. Hur högt har du någonsin tävlat, i både dressyr och hopping?
7. Vad är ditt mål inom ridsporten?
8. Vad vill du göra efter gymnasiet?

Kram

1. De frågade mig om jag ville, och jag var inte sen med att tacka ja :)
2. Eum, ingen aning. Gillar inte riktigt att tänka så, att man är "storbloggare". Jag bloggar för att jag tycker det är roligt, skriver om det jag tycker är intressesant och antar att jag har en bra variation. Det är ni läsare som får svara på den frågan egentligen, haha.
3. Jovisst, dock har jag inte jättemycket saker som ska säljas. Men kan nog skrapa ihop något.
4. Dom brukar ligga på 200kr ungefär.
5. Det får nog vara min limegröna outfit faktiskt ^^ Även om det börjar bli lite "ute" bland andra med limegrönt, så älskar jag det fortfarande.
6. Jag har tävlat upp till LB i både hoppning och dressyr. Tyvärr inte högre då Soccan har varit paj.
7. Läs svar nästan längst upp i inlägget.
8. Jag vet bara att jag vill pausa, jobba med något och sen kanske läsa till något. Men vad har jag ingen aning om. Hästar ska jag jobba med iallafall! Jag ska inte börja läsa igen direkt efter gymnasiet.

Anonym
Har du kontakt med Miz Izolas ägare ?
Tkr du att hon har hamnat på ett bra ställe,att hon det bra där ?
Vad är din nya ponny för ras ?

Superbra blogg :D
Nej, ingen nära kontakt mer än att vi är vänner på FB och att mamma har pratat med hennes föräldrar på någon tävling.
Vill inte säga något om det med risk för att säga fel saker. Jag har bara sett ponnyn på några tävlingar, så har inte så jättemycket annat att gå på, mer än några andra bilder och filmer.
Han är troligtvis en renrasig Knabstruper.
Tack! ^^

För er som inte har hängt med bloggen så länge: Miz Izloa är en ponny som vi skulle köpt, men som inte gick igenom besiktningen. Istället köpte vi Soccan en tid efter.




Kommentarer
Postat av: bella

vem är miz izola? :P

2011-06-30 @ 23:59:40
Postat av: Sara- Hamreryttarna

sv: Jaa :/ Haha samma här, skulle inte kunna koncentrera mig om det gnisslade!

2011-07-01 @ 00:10:55
URL: http://hamreryttarna.blogg.se/
Postat av: Elin - en hästblogg med en otrolig sköthäst

Hej Sara! :)

Jag har typ suttit och letat sönder haha ;)

Men undrar bara vart du köpte ditt gröna pannband? :)

Eller Limegröna :)

Skulle du kunna länka hemsidan till mig? :D

2011-07-01 @ 02:30:26
URL: http://lizzylover.blogg.se/
Postat av: Erika

SV:

Spännande. :)

Kul med ett till ponny, kommer säkert gå bra.



Lycka till.

2011-07-01 @ 08:43:17
URL: http://eriikapettersson.blogg.se/
Postat av: klara

när komeer del 2? :)

2011-07-01 @ 09:42:59
Postat av: Elsa :D

Jag känner henne som äger Miz Izola ! :D

2011-07-01 @ 10:51:09
Postat av: therese :)

Jag hade verkligen blivit superglad om du hade viljat göra en bloggdesign till mig!

Jag vill inte tjata, men du är så himla duktig på det! :)

2011-07-01 @ 11:11:25
URL: http://wwhispering.blogg.se/
Postat av: Li

Sv: Okej tack så mycket! :D



Jag måste bara passa på att säga detta så att du får veta vilken förebild du är! Jag känner ju inte dig alls, men genom hur du framstår genom din blogg så har du blivit som en förebild för mig. Jag tycker att du verkar vara trevlig och gör allt för dina hästars bästa. Du verkar rida bra och vara mycket kunnig. Jag skulle vara evigt tacksam om du hade lust att läsa mitt senaste inlägg angående stallplats då jag ska få hem en ponny, och jag har ett val som jag står framför ang. stallplats. Jag skulle bli väldigt glad om du hade lust att ta dig 2 minuter att läsa det jag har skrivit och sedan kommentera vad du tycker och vad du hade gjort för dina hästars bästa om du stod framför samma val som mig! Jag förstår såklart om du inte har tid till detta, men jag vore oerhört tacksam om jag fick höra din åsikt eftersom du är en av mina förebilder! :)

2011-07-01 @ 15:09:34
URL: http://linester.blogg.se/
Postat av: Anonym

Vad har Cabi tävlat innan? Ska du tävla ungponny sm avd. b då? älskar bloggen!

2011-07-01 @ 15:34:34
Postat av: Anonym

Gillar du fortfarande Miz Izola nu ? :)

2011-07-02 @ 15:44:52
Postat av: Alice

Katarina Torstensson är det hon som jobbar som ridlärare på Åby? :)

2011-07-05 @ 18:40:19
URL: http://alicefabienne.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0