JW-nyheter

Vad tycker ni om de nya schabraken och huvorna från JW?
Huvan med Union Jack har ni ju redan sett HÄR, men resten antar jag är att ni inte har sett? :)
(om ni inte har varit på mässan där allt visas dvs.)

Jag tycker att schabraken är ganska tråkiga.. tyvärr. (men samtidigt snygga)
När jag såg en skymt av det röda schabraket så trodde jag att det skulle vara ännu snyggare på nära håll, men så var inte fallet.
Jag tänkte mig lite som de tjocka Eskadronschabraken, med en avvikande passpoal och att det är "klibbtext" framme vid manken. Sen tycker jag att det kunde vara Autografen istället för Whitakertexten.
Så detta blev faktiskt lite en besvikelse. (lite för enkelt för min smak)
Plus att jag inte förstår varför det blåa schabraket inte har en röd kant, när det röda schabraket har en blå?..
Dom är snygga om man vill ha något enkelt.. Men detta är lite för enkelt.
En liten passpoal hade gjort mycket.

Om den avvikande randen hade varit längre bak på schabraket så texten och det hade synts när man red, då hade det varit en annan femma.
Men aja, ska ändå inte köpa något eftersom dom är så pass tjocka.

Kostar 549kr hos Charlies


Sen till huvorna.
Jag älskar flaggorna och att det är en hel del detaljer.
UnionJack-huvan kommer man nog se många som har i sommar till ett Unionjack-schabrak ;)
Det gäller bara att hitta ett matchande schabrak till Sverigehuvan också.
(exklusiv är ett bra tips)

Det enda jag inte är så förtjust i, är formen på huvorna.. Då kanten lätt kryper ovanför pannbandet på sidorna.
I övrigt tycker jag att dom är ganska snygga ^^
Men inte riktigt min stil.

Kostar 349kr hos Charlies

Jag skulle inte tro att jag köper varesig schabrak eller huva.
Just nu har jag inga planer på det iallafall.. Men jag kanske ändrar mig om några veckor ;)
Vi får se.

Kommentarer
Postat av: Jennifer & Kira <3

Jätte fin blogg, besöker din blogg flera gånger per dag. <3



kolla gärna in vår nystartade häst blogg <3



kram Jenni & Kira

2011-05-03 @ 13:03:26
URL: http://ryttarna.webblogg.se/
Postat av: alice

SVERIGE HUVAN SKA BLI MIN :O säger vi (A)

2011-05-03 @ 13:37:17
URL: http://binnastoy.blogg.se/
Postat av: Erika

Schabraket var okej, inte super snyggt. :P

Huvan var gräsligt ful.

2011-05-03 @ 13:42:04
URL: http://eriikapettersson.blogg.se/
Postat av: Anna

Måste säga att sverigehuvan var hemskt ful ! x)

2011-05-03 @ 14:52:18
URL: http://withcrazyhorse.blogg.se/
Postat av: Lina - Team Hippoteket

Jag tycker luvorna är lite fö rmycket, men gillar faktiskt formen. Schabraken var lite tråkiga, men såklart snygga!

2011-05-03 @ 16:07:50
URL: http://sallberglina.blogg.se/
Postat av: Sanna

Randen på schabraken där det står "whitaker" var rätt meningslös tycker jag, för den kan ju knappast synas under sadeln, och det som syns då är ju rätt så tråkigt :/ Skulle varit mkt snyggare om det hade stått det på delen av schabraket man ser



Och så vill jag säga att jag ÄLSKAR din blogg!

Blev tipsad av en kompis för rätt länge sen att kolla in din blogg, och sen dess har jag kollat minst 10 ggr om dagen!

2011-05-03 @ 18:41:46
URL: http://ponniitjejjen.blogg.se/
Postat av: Maya - Ponnydressyryttare

Trots jag är dressyryttare, blev jag helkär i Sverige-huvan!



Hade lätt velat ha ett blått schabrak med om texten vad nere i hörnet!

2011-05-04 @ 18:32:46
URL: http://youngdressage.blogg.se/
Postat av: Anonym

var finns det och köpa i webshop?

2011-05-06 @ 14:43:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0