Axa blev det

Hemma från hoppträningen!
Det blev ingen hoppning på Nico, utan fick Axa istället, då det skulle stämma med avstånd och sånt.
Blev lite besviken först eftersom jag hade sett fram så mycket emot att hoppa Nico, men det gick bra med Axa också ;)

I uppvärmningen så kändes hon fin, lite smygprotester bara för att hon tyckte det var jobbigt.. Överlag så gick hon där jag ville :) Det är lite svårt att veta hur det ser ut när man sitter på. haha, Men jag tror att hon såg fin ut iallafall, det kändes så.

När vi skulle hoppa så gick det också bra. I början så låg bommarna på marken bara och så bygdes det på mer och mer, med fler hinder och bommarna åkte upp på hållarna.
Fick jobba i uppvändningarna och efter hinderserien med att ha henne runt skänkeln. Annars var det väl inga större problem :) Lite småsaker som att ändra tempo och sådär.

Det är roligt att rida många olika typer av hästar. Det var jättelänge sen jag satt på Axa vad jag kan minnas, men ändå så får man det till att funka bra ^^


Axataxen ;)

Kommentarer
Postat av: Petra

Japp, det såg fint ut !

Glad att det var du som red henne ;-)

/ P

2011-05-13 @ 11:58:05
Postat av: Anonym

Är det fint eller asfult med ljusblåa tretornstövlar ? ;)

2011-05-13 @ 13:58:02
URL: http://hillaryochfleur.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0