Champion 5 oktober

Egentligen är det min tur att rida på torsdag denna veckan, så skulle bara varit med på teorin på lektionen idag. Men Josse kunde inte komma, så då fick jag rida på hennes plats.

Champion blev det jag fick rida och det var inte mig emot precis ^^

Denna gången låg fokus på galoppombyten. Först bara växlade vi med skitt/galopp, gjorde fattningar åt båda håll och växlade varv ofta. Sedan tog vi färre och färre skrittsteg innan den nya galoppen, tills det blev som ett enkla byten.
Efter ett tag övergick vi till att byta i språnget över en upphöjd bom, när det fungerade bra, så gjorde vi bytet bredvid bommen istället. Han ville gärna lägga in ett travsteg utan bommen, men bytte gjorde han (y)

Det var verkligen sjukt roligt att rida! Han var mjuk, fin, lätt i munnen och lyssnade bra hela passet :D
Hade kunnat sitta och rida hur länge som helst, haha.
Nej men det var verkligen roligt och bra mycket bättre än de andra gångerna jag har ridit honom.

Innan ridningen så ryckte jag manen på honom för den var på väg att växa sig som en skog. Öronen klippte jag och så kapade jag en bit på hans svans. Klippas måste han göras också, lurvig som han är nu.

Vill ha lite nya bilder också..


Kommentarer
Postat av: Louise

Varför rider du inte Soccan på lektionen?? :)

2011-10-05 @ 22:20:59
URL: http://barbieryttarna.blogg.se/
Postat av: Anna

Byter jättegärna länk! :)

Du kanske kan adda mig (Anna) på msn, så kan vi skicka bildlänkarna? :)

2011-10-06 @ 10:49:25
URL: http://teammittsvenska.blogg.se/
Postat av: Emilia

åhhhh älskar din design :D

2011-10-09 @ 19:41:59
URL: http://emiliamjaaou.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0