Champion 21 september

Vi hoppade en ganska okomplicerad övning, med fyra hinder och lätta linjer. 
Champion skötte sig väl helt okej och vi fick några fina språng med bra flyt. Men fick även några få stopp, dock utan någon speciell anledning tycker jag, det var inte högt, inget farligt, jag höll om med benen och gjorde inget särskilt fel, utan han bara sa nej typ. (ifs. var det i slutet när han kändes trött) Och en de tre gångerna, så gick han rakt igenom hindret efter stoppet, haha ;) Fast förutom det, så var han duktig! Han vill gärna krypa inpå hinderna istället för att gå av stort, så det är något som ska jobbas på med honom. 
Det finns en hel del hoppning i honom att plocka fram och jag tycker att han är himla rolig att rida ^^
En annan sak som ska jobbas med är kondisen! Den är nästan obefintlig, haha. Nej man han blir liksom flåsig efter några varv i galopp.. Gullehästen. 




Kommentarer
Postat av: Maria Larsson

Blev det några kort på mig och frasse från lektionen kortet är taget på? Eller försvann de?

2011-09-22 @ 12:42:10
Postat av: Karin

Har han ett myler d-ringsbett?

2011-09-22 @ 12:58:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0