Chappe

Det blev två hästar klippta innan det var dags för ridlektion.

Red Chappe som jag skrev innan och han var riktigt mysig. Gjorde inte mer än vad han behövde, men var inte dum på något sätt och han var rolig att rida ^^
Det krävdes mycket ben och sits, samtidigt som man inte fick ta i honom för mycket. Man får snurra igång honom lite sådär. Tror nog att han blir en kalasbra lektionsponny -snäll och stabil :)

Hoppas på att få hoppa honom någon gång också och se hur han är i hoppningen. Av det jag har sett honom hoppa så tror jag att jag vet hur man ska rida honom, för har hoppat ponnyer som är likadana.
Men man vet aldrig förrän man har ridit ;)

Bild från förra ägaren


Kommentarer
Postat av: Nicolina

Fin bild! :) Är hästen din och vad är det för bett?



Kolla gärna in min blogg om du har tid! :) Där finns massa hästbilder (;

2011-09-08 @ 06:31:36
URL: http://nicolinacaroline.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0