Hoppning på kvällskvisten

Hemma!
Sent blir det, fast det gör inte så mycket :) Vår lektion börjar vid halv nio ungefär, sen är man klar med allt ridande, hinderplockande, iordninggörande av utrustning, utplockande av hästar, fodring osv. vid halv elva ungefär.

Jag fick rida Kingston, som jag inte har ridit så mycket innan. Han är mysig, som en ponny att rida, fast högre.
Vi hoppade en bana med lite olika moment, som volter mellan hinder på rak linje, galoppbommar, travbommar, sockerbit och lite sånt där. Inte något högt, utan vi skulle mest få en bra runda, med bra tempo rytm och allt, ja ni vet.
Lektionshästarna är inte helt igång ännu, så man får tänka lite på att de faktiskt har haft semester för inte så länge sen. Man kan inte kräva fullt så mycket av dom som innan sommaren när de hade toppflåset.

Men jag tycker det gick bra ^^
Lite saker man kan träna på här och där, men ingen katastrof någonstans.
Roligt att komma igång och hoppa lite mer seriöst än vad jag har gjort nu senaste tiden. Sist jag hopptränade för instruktör var när jag red Cabi..

Denna herren hade jag idag, fast det är ju inte jag som rider på bilden


Kommentarer
Postat av: hannah

fin häst, hur hög? :)

2011-09-02 @ 12:18:57
URL: http://hsvardag.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0