På G!

Idag fick det bli ridhuset, dressyrsadeln och seriöst dressyrtrimmande. Och jag är himla nöjd idag igen!
Hon känns rörlig i kroppen, går avspänt oftast och lyssnar bra.

Fortsatte tränandet på travökningar från igår och jag tror hon har fattat grejen ^^
Fick till och med till några där hon nästan "hängde" i luften med benen och det är inte illa för att vara henne. Sen så orkar hon inte hela vägen, men från att bara pinna på med korta steg till detta, så är det en enorm förbättring. (som gärna får hålla i sig)

Gjorde en hel del galopparbete, som att korta/länga galoppen, göra halter, försök till enkla byten osv. Den förvända sitter nästan nu, jag får hjälpa henne bara så hon inte byter, men halterna och upptagningarna från ökningar, måste tränas på mer. Det blir bättre när hon blir starkare också :)

Kort sagt, så är hon på G nu!

Kommentarer
Postat av: Lisa

Hej, vad kul att det går bra för er nu. Jag har bara en fråga (svara gärna i inlägg) Känner du att du måste skriva positivt om Soccan nu när hon snart ska ut på annons? kram :))

2011-09-06 @ 21:59:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0