Sockertopp 1 september

Soccan och jag hade en fajt idag ;)
Jag tog ett par kulsporrar som är 25 mm istället för 15mm som jag brukar ha, för att komma åt henne det där lilla extra bara.
Och visst kom jag åt henne, haha. Ibland var hon superfin, gjorde precis som hon skulle och gick som en klocka ^^ Men oj vad hon inte gillade att jag faktiskt hade övertaget där ett tag. Lite sur blev hon allt. Så hon försökte hitta på lite olika sätt att göra det jobbigt för mig och komma undan. Fick ta tag i henne rejält ibland och trycka på henne ibland. När vi skulle rida förvänd galopp så flög det något bakben hit och dit. hehe.

Observera att hon inte gör sådär i vanliga fall, utan det är bara när man har lite längre sporrar hon kan bli sån av någon anledning.
Men varför hade jag då dom?
Jo, för att det ger ett himla resultat efter att "bråket" har tagit slut. Man får vara lite tuff mot henne ibland och då tycker hon kanske inte att det är så roligt att anstränga sig till max. Det blir någon enstaka gång som man kan göra så, som en påminnelse att hon måste svara på med gång osv.
Men efter ett tag, tog jag av sporrarna, red utan och då gick det mesta som tåget!

Får se om hon kommer ihåg det tills på lördag. Då måste hon sköta sig och vara snäll ponny :)


Kommentarer
Postat av: OLIVIA CARLSSON- WESTERNRIDNING

Snygg design! =)

/oliviawestern.blogg.se

2011-09-02 @ 11:06:42
URL: http://oliviawestern.blogg.se/
Postat av: Siri

ibland är det bra att vara sträng och bestämd!

2011-09-02 @ 12:56:23
URL: http://differentshapes.blogg.se/
Postat av: Linnéa ♥

Haha, klassikern. Regina gör precis likadant, värsta var nog när hennes bakben slog till mej på benet.. Men ston kan vara riktiga bitchar mot en & då får man bitcha emot lite ^^

2011-09-02 @ 17:36:21
URL: http://neiah.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0