Tre bra saker

Allt är ifrån Cheval Ridsport ^^

Tränset
- ett Dyon Working Collection. Läderkvaliten är väl kanske inte tiptop som man kan önska, men tränset är snyggt och stort plus för snabbknäppet vid käkremmen. Får se hur länge det håller sig fint ^^ Får vara noga med skötseln bara. Ska testa det på både Soccan och Cabi, så om det passar Cabi med kan jag ju ha kvar det till honom, även om Soccan säljs. Och det är himla bra. Något annat som är bra, är att jag kan skifta mellan remont och aachen, med dressyrsadeln. (sen har jag pullar när jag har hoppsadeln) Det är nyttigt att byta mellan olika nosgrimmor och bett ofta. Men det är det sista tränset jag köper till mig själv med halv kvalitet.

Sadelöverdraget - Ett prestige, till Cabis sadel som hänger hemma i källaren nu när den inte används. = samlar damm = inte så bra för sadeln. Alltså var lösningen ett sadelöverdrag. Det är alltid kul att ha ett som är för det märket som sadeln är också. Jag har andra överdrag, men ville som sagt ha ett som tillhör.

Nummerlapp
- En lamicell. (märkesnummerlapp, haha) Jag väntar mig att plasten håller bättre än på de jag har haft tidigare, eller jag kan ju alltid hoppas. Något som är bra och lite annorlunda än med de flesta, är att man inte viker den på mitten för att stoppa in nummerna i fickorna (det tar på plasten och siffrorna blir fula), utan öppningen till fickorna sitter högt upp, så man slipper vika nummerlappen.  Bara att föra ner dom istället (y)




Kommentarer
Postat av: Erika

Jag har ett Dýon träns, och mitt upplever jag som riktigt god kvalité på. :)

Men kanske skiljer sig från olika Dyón träns.



Har de med platt pannband & nosgrimma.

2011-09-13 @ 09:47:49
URL: http://eriikapettersson.blogg.se/
Postat av: Lina - Team Hippoteket

håller med om tränset! jag har tröttnat på de runda nummerlapparna och har de fyrkantiga med kardborre nu istället.

2011-09-13 @ 10:05:17
URL: http://sallberglina.blogg.se/
Postat av: Awi

Jag älskar din blogg. Din blogg är egenligen den enda jag har fastnat för :) Men jag undrar när du har så bra koll på utrusting om du kunde göra ett inlägg med ridstövlar för jag försöker hitta ett par bra ridstövlar som är allround. Jag tävliar inte så ofta så därför vill jag inte lägga ner så mycket pengar på det nånting runt 2000kr max. Skulle du kunna ge tips? Skulle verkligen uppskattas

2011-09-13 @ 10:22:27
Postat av: Erika

SV:

Ah okej :)

2011-09-13 @ 10:24:14
URL: http://eriikapettersson.blogg.se/
Postat av: Louise

Oj, jag har alltid trott att Dyóntränsen hade jättebra kvalité haha. Då kanske man ska satsa på något annat. Måste bara fråga, visst är det tygelhakar på sidostyckena? Är de lätta att öppna/stänga?

Om inte, har du något tips på ett bra aachenträns eller pullar som passar till hoppning? Du är alltid så snyggt matchad, så tänkte att du har riktig koll :)

Blev en lång kommentar... ^^'

2011-09-13 @ 11:37:17
Postat av: Anonym

vad är de för skillnad på den nummerlapen och dom "vanliga" ? ;)

2011-09-13 @ 12:33:08
URL: http://hillaryochfleur.blogg.se/
Postat av: Anonym

Hej jag tycker att din blogg är jättebra och dina hästar är jättefina! Men jag undrar varför du ska sälja Soccan ? Och vad är Cabi för ras ? Du är jätteduktig !!

2011-09-13 @ 15:46:41
Postat av: Lovisa (a)<3

Om du har andra saddelöverdrag, skulle man inte kunna få köpa ett av dig? ;)

2011-09-13 @ 16:35:06
URL: http://crazypony.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0