Vad är lagom?

Något som är svårt tycker jag, är att sätta ihop en annons till Soccan.
Det ska ju vara lagom mycket information, som säger tillräckligt mycket, men inte hela livshistorien liksom. Och sen bilderna. Jag kan inte välja, haha, så helst vill jag ha med hur många som helst, men det går ju inte heller.
Lite vet jag vad jag ska skriva, men resten.. Det är frågan det?

Jag vet också precis vilka annonser som jag tycker är bra och tilltalande på nätet. Men när man väl själv ska sätta ihop en, är det så mycket jag vill ha med och ändå inte.

Vad är lagom?



Kommentarer
Postat av: alex - xelaaa.blogg.se

Framhäv det hon är bra på och framhäv det som gör att rätt kunder lockas :) "Negativa" sidor av henne tas på telefon eller vid provridning ;)

2011-09-21 @ 16:48:28
URL: http://xelaaa.blogg.se/
Postat av: Linda

Ta inte alltför många bilder, MAX 3 om du frågar mig. En film är aldrig fel heller och som alex säger - ta fram alla positiva sidor i annonsen! :)

2011-09-21 @ 17:05:41
URL: http://thalinda.blogg.se/
Postat av: Emily - RYTTARDUON

En kort och bra film som visar lite kort om hästen och sedan typ två bilder, där man ser hästens kroppstyp och kanske en på ett hinder, man vill inte ha för mycket och inte för lite haha 2-3 bilder tycker jag är lagom.

2011-09-21 @ 18:13:24
URL: http://ryttarduon.blogg.se/
Postat av: Myran

När jag läser en annons vill jag veta hur hög hästen är, ålder, kön, gärna stam om den har det och ca utbildningsstatus.

Tycker mest att meriter osv är onödigt och tråkigt att läsa igenom.

Väldigt trevligt att se en film där hästen rör sig i alla gångarter, gärna både själv och under ryttare och likadant med hoppningen. Om det är något väldigt speciellt med hästen är det ju bra att veta också som att den väver eller liknande. Jag vill gärna se hur många bilder som helst från alla möjliga vinklar xD



2011-09-21 @ 19:36:08
URL: http://trinnie.blogg.se/
Postat av: Carolin - BLOPPIS I BLOGGEN!

Ang bilderna så är jag sådan iallafall att jag vill se extrören på ponnyn/hästen och sen gärna en hopp/dressyr bild (beroende på vad hästen har för "inriktning". Och om texten så ska de vara lite allmänt om hur hästen är, mankhöjd, ålder, stam och utbildningsnivå. Alltid lättare att ta och berätta med ingånende på telefon/provridningen sen. Lycka till :-)

2011-09-21 @ 20:43:35
URL: http://stallcarlsvik.blogg.se/
Postat av: Ina Ögren - Ponnyskruttarna

Kanske fyra-fem bilder. Ett porträtt, en uppställning, en dressyrbild, en hoppbild och en uterittsbild? :)



Jag tycker precis som de ovan att du ska få henne att se bra ut i annonsen, och sedan berätta de lite negativa sakerna vid personlig kontakt med köparen. Dock är det ok att skriva att hon kanske är het, behöver en duktig ryttare eller liknande. Det är ju inte negativt, det är ju hennes sätt liksom.



Tycker även att du ska länka bloggen och berätta att där står en massa saker om henne och sånt ifall du vill.



LYCKA TILL SARA, LIDER MED DIG <3

2011-09-22 @ 02:13:29
URL: http://ponnyskruttarna.wordpress.com/
Postat av: Rebecca ♥

Jag gillar sakliga annonser :) Höjd, kön, ålder, stam ska finnas med. Jag vill veta vilken utbildningsnivå hästen ligger på och vilka meriter den har. Är det en snäll ponny kan man ju skriva att den är okomplicerad, är den välriden så skriver man det osv.



Jag gillar INTE annonser som innehåller struntprat som säljaren TROR att spekulanten vill läsa.. Särskilt frasen "kan gå långt"..... Alltså vaddå, är det en bra distanshäst? ;) Nej men gå långt för mig är att tävla höga klasser på elitnivå. Tror knappast alla dessa hästar som "kan gå långt" har den kapaciteten - det står bara så för att locka till sig köpare. Genomskinligt tycker jag :)



Jag tycker det är viktigt att annonsen är ärlig snarare än puttenuttig eller överdriven. Att ta med något negativt som tex knotteksem tycker jag bara tyder på ärlighet. Det är skitjobbigt när en annons lovar guld och gröna skogar och när man ringer kommer det fram tio riktigt negativa saker som gör att det absolut inte är rätt häst.



Ang bilder så inte för många, då kan man ist länka till ett album om man vill tycker jag! Är det tex en hopphäst så vill jag se en hoppbild och en uppställd extriörbild, eventuellt en dressyrbild :)

Film är jätteviktigt! :) Men det har duju en bra nu! :)

2011-09-22 @ 09:44:00
URL: http://escana.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0